۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

دست‌کم شش زندانی در زندان رجایی‌شهر اعدام شدند

صبح امروز حکم اعدام دست‌کم شش محکوم به اعدام (قصاص) در زندان رجایی‌شهر کرج به اجرا درآمد. همچنان از سرنوشت دو زندانی دیگر اطلاعی در دست نیست.
محکومین به اعدام زندان رجایی‌شهر کرج که روز دوشنبه، جهت اجرای حکم به سلول‌های انفرادی زندان منتقل شدند، صبح امروز اجرا شد.
اسامی زندانیان اعدام شده عبارت است از عیاد محمدی، محمد زارعی، مهدی حق شناس، مصطفی اجلالی، جواد صادقی، مصطفی اجلالی.
بنابر گزارشات دریافتی مهدی کاهه از زندانیان منتقل شده برای اجرای حکم اعدام با اخذ رضایت اولیای دم از اعدام نجات یافت با اینحال از سرنوشت دو زندانی دیگر به نامهای حسین معین فر و حمزه دولت آبادی که به همراه سایر زندانیان برای اجرای حکم اعدام منتقل شده بودند اطلاعی در دست نیست.
شایان ذکر است، چندی پیش سازمان عفو بین الملل طی گزارشی اعلام کرد سال ۲۰۱۵ بالاترین میزان اعدام در دنیا در ۲۵ سال گذشته بوده است و نام ایران در کنار پاکستان و عربستان به عنوان کشورهای دارای بالاترین آمار اعدام اعلام شد.
سعید بومدوها مدیر بخش خاورمیانه و شمال افریقا سازمان عفو بین الملل در بیانیه دیگری در مورد اعدام رشید کوهی گفته بود:” اعدام قریب الوقوع رشید کوهی بعد از چند روز که ایران دومین کشور دارای آمار بالای اعدام در گزارش سالانه عفو بین الملل در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، بیانگر آن است که مقامات ایران تصمیم دارند روند هولناک اعدام ها در ایران را به همین منوال ادامه دهند.”

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر